Sadržaj naših kupaca ili UGC

UGC, ili prevedeno na naš jezik: „sadržaj generisan od strane korisnika“, je sadržaj koji donosi veoma dobre marketinške rezultate raznovrsnim brandovima koji se prodaju i promovišu proizvode i usluge online. Internet prodavnice i društvene mreže su mjesta gdje se sakuplja velika količina ovog tipa sadržaja. Najjednostavnije rečeno, UGC predstavlja sadržaj koji su kreirali korisnici proizvoda ili usluga te su isti plasirali online. To može biti sadržaj koji objavljuju na svojim profilima na društvenim mrežama, na blogovima te sadržaj koji direktno šalju ili objavljuju na profilima različitih proizvođača. Osnovna karakteristika ovog sadržaja je da nije kreiran od strane prodavača ili prodavača, a promoviše određeni brand ili uslugu. Korisnici koji kreiraju taj originalni i autentični sadržaj su pravi ambasadori kompanija i brandova.

Zašto kompanije sve više i više koriste prednosti UGC-a? Jednostavno, činjenica je da potrošači više vjeruju „običnim i stvarnim“ ljudima nego klasičnim oglasima koje plasiraju kompanije i glumcima sa TV reklama. Kada govorimo o generacijskim razlikama između Millenials-a (1977. – 1995.)  i Baby Boomers-a (1946. – 1964.) kada je riječ o tome koja generacija vjeruje ovom tipu sadržaja, onda se trebamo fokusirati na Millennials generaciju. Za razliku od Baby Boomers generacije, oni smatraju da su stvarni ljudi ono što čini brand autentičnim, dok su Boomers-i više fokusirani na proizvode i usluge. Istraživanje koje je izvršio Olapic prokazuje da 47% ispitanika Millenials generacije više vjeruje sadržaju koji kreiraju drugi korisnici društvenih mreža, dok taj postotak iznosi 36% u drugoj skupini.

Ovo i druga slična Istraživanja su pokazala da korisnici društvenih mreža više vjeruju sadržaju koji plasiraju drugi korisnici te upravo je to razlog što danas vidimo sve veći broj Instagram i Facebook bloggera koji promovišu različite proizvode. U prilog tome ide i podatak da čak 76% ispitanika smatra da je sadržaj koji plasiraju „obični“ korisnici vjerodostojniji od sadržaja koji kreiraju kompanije.  Uzimajući u obzir ove podatke možemo slobodno preporučiti marketing menadžerima da se više okrenu ka korištenju autentičnog sadržaja kada je riječ o promociji na društvenim mrežama. Naravno uz to svakako preporučujemo da kroz društvene mreže nastave raditi na izgradnji povjerenja te stvaranju dijaloga sa svojim klijentima i kupcima što će dugoročno donijeti najbolje rezultate.

Sadržaj koji kreiraju korisnici, kako smo već istakli, je između ostalog sadržaj koji šalju direktno ili objavljuju na stranicama brandova. Jedan od takvih primjera je i sadržaj koji gotovo svakodnevno stiže na Facebook stranicu Pivare Tuzla. Naime, Facebook fanovi rado dijele svoje trenutke sa nama dok konzumiraju proizvode Tuzlanske pivare. Zbog velike količine sadržaja ovog tipa odlučili smo da ove fotografije i mi objavljujemo u posebnom albumu i oduševljeni smo pozitivnim reakcijama korisnika. Ljubitelji piva koji nam šalju svoje fotografije nerijetko se i označavaju na slikama, te iste dijele sa svojim prijateljima i šire pozitivnu priču o brandu. Slično kao i Pivara Tuzla, Mesna Industrija Bajra objavljuje sadržaj koji kreiranju vjerni fanovi i korisnici proizvoda. Pokazalo se da je ovo odličan način da se proizvodi približe ciljnoj skupini te ovaj vid sadržaja ima odličan organski feedback.

Pored sadržaja koji korisnici samostalno objavljuju i šalju, koristili smo i različite aplikacije putem kojih smo sakupljali UGC. Raznovrsna foto i video takmičenja su nam omogućila da sakupimo zanimljiv i kvalitetan materijal koji su kreirali kupci proizvoda. Kao primjer navodimo naše #JogoFit takmičenje nam je omogućilo da sakupimo prijedloge za tjelovježbe fanova u okviru kampanje za Jogobella 0% proizvode. Sakupili smo mnoštvo brandiranih #JogoFit vježbi te privukli čak 6197 fanova da učestvuju u takmičenju glasanjem ili svojim sadržajem.

Šta reći za kraj osim da se potrudite da motivišete svoje kupce i klijente da kreiraju kvalitetan sadržaj na društvenim mrežama! Počnite odmah!